fredag den 6. december 2013

Comfort-food og det med at synde

Når det nu blæser koldt, man stadig er småsyg, er alene hjemme og bare generelt har lyst til at blive under dynen, så er det tid til comfort-food.
Det er Nigella der har lært mig ordet comfort-food, og jeg elsker det. Det er mad der varmer og hygger.

Nogle gange er det en simpel ret som fx. brændende kærlighed der er min yndlings comfort-food.
Det er mad man kan komme i en skål og bare kravle ind foran tv'et med og være ussel med.
Andre gode comfort-food retter er risotto, risengrød, dahl, suppe og lign.

Hvem siger at mad skal være besværligt?
Ja jeg kan stå og koge kartofler til mos og riste den fineste italienske bacon sprød.
Ærligt talt, så laver jeg min yndlings comfort-food med billig pulvermos fra Lidl, billig bacon i tern og med ketchup til. For skal jeg stå og gøre det fint så forsvinder komforten for mig. Det er altså i orden at synde en gang i mellem.

At lave en gang mos fra pose efter pakken, smide bacon ind i ovnen på en plade og svitse et par løg er ikke noget jeg vil skrive en opskrift på. Men jeg vil bare sige at jeg en gang i mellem også bare synder med ussel mad og nyder den under tæpper inde i stuen mens jeg ser tv eller spiller computer.




Undskyld for det dårlige billede

Ingen kommentarer:

Send en kommentar